To niemieckie przedsiębiorstwo specjalizujące się przede wszystkim w produkcji asortymentu z zakresu systemu mocowań oraz projektowania nowoczesnych rozwiązań wyposażenia wnętrz pojazdów motoryzacyjnych. Domeną Fischera jest asortyment z gałęzi systemu mocowań (fixing systems). W ofercie firmy znajduje się 14 tysięcy produktów z tego zakresu (kołki, wkręty, wiertła, kotwy i wiele innych). Jak podaje na swojej oficjalnej stronie sam producent, wyroby marki Fischer są perfekcyjnie dopasowane pod względem technicznym. Oferta cechuje się również uniwersalnością (skierowana jest ona zarówno do drobnych majsterkowiczów, jak i do dużych przedsiębiorstw) oraz wysokim stopniem innowacyjności (na 1000 pracowników firmy przypada dokładnie 13,2 zgłoszenia patentowego). Oprócz systemu mocowań Fischer prowadzi działania w innych gałęziach: automotive systems, Fischertechnik oraz Fischer consulting. Pierwsza z nich to dział produkcji kompleksowych rozwiązań wyposażenia wnętrz pojazdów motoryzacyjnych. Tworzone tu projekty mają za zadanie zwiększyć komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażera. Fischertechnik to z kolei linia zabawek konstrukcyjnych, cieszących się sporą popularnością na całym świecie. Consulting jest najmłodszą gałęzią usług oferowanych przez firmę Fischer. Powstała ona z umiejętności rozwijanych wewnątrz firmy, w celu jeszcze lepszej obsługi klienta. Firma powstała w 1946 roku inicjatywy Arthura Fischera. Główna siedziba znajduje się w Waldachtal-Tumilngen (około 60 km na południowy zachód od Stuttagrtu). Początkowo Fischer był niewielkim przedsiębiorstwem rodzinnym. Obecnie zakłady produkcyjne marki rozlokowane są m.in. w Niemczech, USA, Argentynie, Brazylii, Czechach oraz Chinach. Od ponad 40 lat na czele firmy stoi potomek jej założyciela – Klaus Fischer. W roku 2015 przedsiębiorstwo Fischer zatrudniało ponad 4000 współpracowników, którzy na światowych rynkach zdołali wypracować skonsolidowany obrót wartości 711 milionów euro.

Podkategorie