CHARAKTERYSTYKA
Przewody samochodowe jednożyłowe, o żyle miedzianej wielodrutowej (L), giętkiej (g), o izolacji z polwinitu samochodowego (Y-S), jedno i dwubarwne, przeznaczone do pracy w klimacie umiarkowanym. Przewody podlegają dyrektywie niskonapięciowej.
BUDOWA
• żyła – linka miedziana ze skrętem nieregularnym.
• izolacja – z polwinitu samochodowego, odpornego na podwyższone temperatury.
• kolorystyka żył – izolacja jedno lub dwubarwna z wtłoczonymi wzdłużnie dwoma paskami znakującymi. Kolorystyka przewodu jest wykonywana zgodnie z normą ISO 6722.
OPAKOWANIE
Przewody standardowo są dostarczane w krążkach, nawinięte na szpulach i owinięte folią stratch lub nawinięte do kartonów.
PROMIEŃ ZGINANIA
Najmniejszy dopuszczalny promień zginania przewodów 4d, gdzie d jest średnicą zewnętrzną przewodu.
TEMPERATURA
Przewody są przeznaczone do pracy w temperaturze od –40 do 90°C i wilgotności względnej powietrza do 100%. Największa dopuszczalna długotrwale temperatura żyły podczas pracy przewodu nie może przekraczać 90°C. Temperatura otoczenia w czasie składowania nie może przekroczyć temperatury 40°C, podczas nasłonecznienia 60°C.
PRZEZNACZENIE
Przewody są wykonywane na napięcie znamionowe przemienne 220V. Przewody mają zastosowanie w obwodach niskiego napięcia instalacji elektrycznej w pojazdach drogowych i innych wiązkach elektrycznych gdzie wymaga się odporności przewodu na działanie paliw i olejów samochodowych. Zaleca się zabezpieczenie przewodów przed uszkodzeniami mechanicznymi np. za pomocą rurek instalacyjnych.
• Przewody nie nadają się do zastosowania m.in. jako elementy nośne, do układaniaw ziemi, ścianach.
• Zastosowanie przewodów niezgodnie z przeznaczeniem lub uszkodzonych mechanicznie może spowodować porażenie prądem elektrycznym, pożar, kalectwo lub śmierć